آرشیو شهریور ماه 1402

شرکت نویان طب مانلی بزرگترین وارد کننده تجهیزات پزشکی در ایران، انواع دستگاه لیزر، دستگاه هایفو ف دستگاه کیوسوئیچ ، دستگاه لاغری

از برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد خودداری کنید!

۷ بازديد ۰ نظر

برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. به این دلیل که پوستی که در معرض اشعه‌های نورخورشید قرار گرفته است برای بهبودی نیاز به زمان دارد. همچنین لیزر نیز اشعه‌های قوی انرژی را به عمق فولیکول‌های مو منتقل می‌کند که همزمان شدن این دو کار باهم می‌تواند به طور جدی به پوست شما آسیب برساند.

نکته برای برنزه کردن قبل از لیزر این است که، اگر در حال حاضر آفتاب گرفته‌اید، تا زمانی که رنگ پوست شما به حالت عادی خود برنگشته است از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید. این به شما کمک می‌کند تا با اطمینان از عدم آسیب به پوست، بهترین نتایج را نیز از جلسات لیزر درمانی خود دریافت کنید. لیزر کار خود را با جذب‌شدن اشعه به موهای تیره انجام می‌دهد، بنابراین داشتن پوست برنزه، تشخیص بین رنگدانه پوست و رنگدانه مو را برای لیزر سخت‌تر می‌کند.

قوانین نکات آفتاب گرفتن قبل از لیزر موهای زائد
در صورتی که طی دو هفته گذشته در معرض آفتاب قرار گرفته‌اید که منجر به برنزه‌شدن ناحیه درمان شده است، بعد از اتمام دوره زمانی دوهفته، اقدام به لیزردرمانی کنید.
در صورتی که 3 تا 6 هفته از آفتاب گرفتن و برنزه شدن شما گذشته است، با اطمینان خاطر به رزرو جلسات لیزر بپردازید.
قبل از لیزر موهای زائد خود در تابستان، می‌توانید بیرون بروید، اما باید دقت داشته باشید که حتما از کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید.
به‌طور کلی توصیه می‌شود که از قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید، حتی اگر پوست تیره‌تری دارید، خودداری کنید.

رعایت مراقبت های برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد

درباره همزمانی آفتاب گرفتن و لیزر، بهتر است قبل از انجام لیزر موهای زائد ۴ تا ۶ هفته صبر کنید زیرا در این مدت تیرگی موهای زائد کم‌رنگ شده و لیزر درمانی با تاثیر بیشتری انجام می‌شود.

انتظار می‌تواند آزاردهنده باشد، اما بسیار بهتر از هدر دادن پول خود برای درمانی است که مؤثر نیست.
در مناطقی که می‌خواهید لیزر موهای زائد را انجام دهید، از SPF 30+ یا بیشتر استفاده کنید.
اگر قصد دارید صورت خود را نیز لیزر کنید، بهتر است برای محافظت بیشتر از کلاه استفاده کنید.
سعی کنید از نور خورشید دور بمانید! از سولاریوم، لوسیون‌های برنزه کننده مصنوعی و مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی برنزه‌کننده تدریجی هستند خودداری کنید.
فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

مدت زمان فاصله بین برنزه کردن تا لیزر موهای زائد
پوستی که در معرض نور خورشید و اشعه‌های آن قرار گرفته و یا با روش‌های مختلف برنزه شده است، بسیار حساس و آسیب‌پذیر بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. این مدت بهبودی می‌تواند از 2 تا 6 هفته متغیر باشد. همچنین پس از هر جلسه لیزر، پوست به مدت 6 هفته نیاز به استراحت برای احیای مجدد خود دارد.


این بدان معنی است که پوست شما نسبت به قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراء‌بنفش بسیار حساس است و در صورت لیزر موهای زائد خود بعد از آفتاب گرفتن، هر گونه عوارض جانبی احتمالی قرارگرفتن در معرض نور خورشید تقویت می‌شود.


امکان بروز آسیب‌هایی مانند آفتاب‌سوختگی، التهاب و تاول پوست و تغییرات رنگ دائمی مانند هایپرپیگمانتاسیون و هیپوپیگمانتاسیون در صورت هم‌زمان بودن آفتاب گرفتن و لیزر را می‌توان شاهد بود.

آیا بعد از برنزه کردن میشه لیزر موهای زائد کرد؟
پس از انجام لیزر موهای زائد، پوست شما حساس خواهد بود و برای بهبودی به زمان نیاز دارد. آفتاب گرفتن و لیزر دو مقوله‌ای هستند که به دقت و توجه زیادی نیاز دارند. اگر بلافاصله پس از درمان، پوست خود را در معرض اشعه‌های فرابنفش در مدت زمان زیادی قرار دهید، در معرض خطر آسیب‌رساندن به پوست خود هستید.

بنابراین، بسیار توصیه می‌شود که پس از لیزر موهای زائد، از آفتاب گرفتن خودداری کنید. همچنین هنگام بیرون‌رفتن از خانه، با انتخاب محصولات با‌کیفیتی که از شما در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می‌کند، سلامت پوست خود را تضمین کنید.


در صورت امکان، مناطق تحت درمان خود را حداقل به‌مدت یک هفته به‌خوبی بپوشانید و محفوظ نگه‌دارید تا به بهبودی سریع و صحیح آن‌ها کمک شود. به خاطر داشته باشید بعد از جلسات لیزر به استفاده از کلاه لبه پهن و لباس‌هایی با آستین بلند نیز برای حدود یک هفته بپردازید.

پس از گذشت مدت زمان بهبودی پوست شما بعد از انجام لیزر، برای قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا برنزه کردن عجله نداشته باشید.


آیا برنزه کردن مانع از لیزر موهای زائد می شود؟

همان‌طور که درباره روش‌ها و عوارض آفتاب گرفتن و لیزر به آن اشاره شد، پس از لیزر، پوست در حال ترمیم و بهبود آسیب‌های ناشی از ریز پرتوهای لیزر است. پوست ممکن است قرمز، متورم و حساس باشد، تاجایی که باید برای کاهش تورم از کمپرس سرد استفاده شود. در این شرایط هیدراته و مرطوب نگه‌داشتن ناحیه تحت درمان به روند بهبودی کمک زیادی می‌کند.


ما همچنان توصیه می‌کنیم حداقل دو هفته قبل از درمان، قرارگرفتن در معرض مستقیم نورخورشید را محدود کنید، زیرا پوست بعد از قرارگرفتن در شرایط گرما بسیار حساس‌تر از قبل خواهد بود. به این شکل، استفاده از لیزر برروی پوست‌های حساس به حرارت و برنزه می‌تواند باعث افزایش رنگدانه، سوختگی و حتی زخم‌های سطحی شود.


اما اگر کماکان تصمیم دارید در زیر نور خورشید بیرون بروید، محصول مراقبتی طلایی ضدآفتاب با درجه محافظتی بالا را فراموش نکنید. در غیر این صورت پوست شما در معرض آسیب و خطرات احتمالی مرتبط با لیزر بر روی پوست برنزه قرار خواهد گرفت.

عوارض آفتاب سوختگی قبل از لیزر موهای زائد
پوست آفتاب سوخته مانع جدی برای لیزر موهای زائد با اثربخشی مناسب است. همچنین با انجام لیزر بر روی پوست آسیب‌دیده و آفتاب سوخته احتمال تحریک، سوختگی و عوارض ناشی از آن را افزایش می‌دهد.
باید صبر داشته باشید، چراکه بهبودی پوست زمان می‌برد، و هر کلینیک لیزر موهای زائد که با رعایت اصول و استانداردها به انجام فعالیت درمانی می‌پردازد، در این شرایط از لیزردرمانی نواحی آفتاب سوخته امتناع کرده و جلسات لیزر، دستگاه لیزر موهای زائد شما را به تعویق می‌اندازند. توصیه می‌شود علاوه بر اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حداقل یک هفته قبل از لیزردرمانی ازاستفاده از محصولات برنزه‌کننده خودداری کنید.

بیان ۷ مورد از مراقبت های برنزه کردن قبل از انجام لیزر

برای اثربخشی مناسب جلسات لیزر، بهتر است موهای شما ضخیم و تیره باشد.قرارگرفتن در معرض آفتاب، باعث کم‌رنگ شدن رنگدانه‌های موی شما می‌شود.

از کندن موهای خود با هر روشی مانند اپیلاسیون، وکس و … اجتناب کنید.برای از بین بردن موهای زائد قبل از انجام لیزر، بهتر است از ژیلت استفاده شود.
توصیه می‌شود تا یک ماه قبل از انجام لیزر، آفتاب گرفتن، سولاریوم و هر روش دیگر برای برنزه شدن را کنسل کنید. تیره و حساس شدن پوست، اثربخشی اشعه‌ دستگاه لیزر موهای زائد را برای از بین بردن مو، کاهش می‌دهد.
وجود التهابات پوستی و آفتاب سوختگی را جدی بگیرید. در صورت انجام لیزر با وجود این مشکلات، با عوارض جدی روبه‌رو خواهید بود.
توجه داشته باشید که تا قبل از یک ماه از انجام لیزر موهای زائد، از کرم‌ها و داروهای لایه‌بردار پوست استفاده نکنید.لیزر با پوست حساس عوارض منفی زیادی را به‌همراه دارد.
در صورت استفاده از داروهای خاص پوستی حتما به اپراتور و یا دکتر خود اطلاع دهید.
در صورت بروز التهاب، سوختگی و قرمزی بعد از انجام لیزر، از کرم‌های ترمیم‌کننده و مراقبتی تحت‌نظر پزشک استفاده کنید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

۸ بازديد ۰ نظر
لیزر موهای زائد یک روش حرفه ای است که عموما توسط متخصص پوست انجام می‌شود تا به خلاص شدن از شر موهای زائد کمک کند. این فرآیند با متمرکز کردن پرتوهای نور برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو و تخریب موهای آن‌ها کار می‌کند. با این حال، با وجود چنین پیشرفت‌هایی در فناوری، لیزر موهای زائد یک درمان پیچیده است که نیاز به توجه دقیق به مراقبت‌های بعدی دارد. مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می‌تواند به کاهش خطر عوارض جانبی و آسیب‌های احتمالی کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بایدها و نبایدها در مورد مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد این مقاله را بخوانید.

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد
برای مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد لازم است بدانید: اصلاح در عرض 12 ساعت قبل از درمان، مقدار لازم رشد مو را از بین می‌برد تا از سوزش در طول عمل جلوگیری شود. برخلاف اپیلاسیون، برای از بین بردن موها نیازی به دیدن رشد بیرونی موها نداریم. ضروری است که قبل از لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید یا تخت برنزه قرار نگیرید. از SPF با فاکتور بالا استفاده کنید و پوست را کاملا مرطوب نگه دارید. برای اینکه لیزر موهای زائد عمل کند، باید یک فولیکول مو وجود داشته باشد! تا 4 هفته قبل از درمان از اپیلاسیون، کندن یا اپیلاسیون خودداری کنید. تراشیدن مو قابل قبول است زیرا باعث از بین رفتن فولیکول مو در زیر سطح پوست نمی‌شود. در جلسه درمان لباس‌های گشاد و راحت بپوشید تا بتوانید به راحتی نواحی مورد درمان را در معرض دید قرار دهید و بعد از جلسه احساس راحتی کنید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت
مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت شامل این موارد هستند:

موهای صورت را نچینید یا اپیلاسیون نکنید. این می‌تواند روند درمان را مختل کند و فولیکول مو را تحریک کند و منجر به رشد مجدد شود.
پس از درمان حداقل تا ۴۸ ساعت از حمام‌های بسیار داغ، دوش گرفتن یا اتاق‌های بخار خودداری کنید.
در صورت بروز هرگونه رنگدانه یا تغییر رنگ، از کرم یا روغن ویتامین E استفاده کنید. این به تسکین پوست کمک می‌کند.
میکاپ را می‌توان در هر ناحیه صورت که با لیزر موهای زائد درمان شده است استفاده کرد. برای جلوگیری از هرگونه سوزش، تا زمانی که پوست زمان لازم برای بهبودی نداشته باشد، باید از سایر لوازم آرایشی اجتناب کرد.
مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد برای گرفتن بهترین نتایج حیاتی است. بله، این درمان موثرترین راه برای کاهش دائمی موهای زائد و ناخواسته است، اما مراقبت‌های بعدی شما برای ارائه مراقبت‌های ضروری به پوست و حفظ یک پوشش بی عیب و نقص لازم است.

شستن صورت بعد از لیزر موهای زائد
به مدت ۴۸ ساعت از حمام آب گرم و دوش آب گرم خودداری کنید. به مدت ۴۸ ساعت از هر چیزی که حاوی کلر است (مثلاً شنا) اجتناب کنید. به مدت ۴۸ ساعت از استفاده از محصولات معطر یا کرم‌های سفید کننده خودداری کنید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بدن
در اینجا برای مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد مواردی آمده است که باید از آن‌ها اجتناب کرد:

حداقل تا ۲ هفته پس از درمان از قرار گرفتن پوست در معرض نور ماوراء بنفش (نور خورشید یا تخت آفتاب) یا خود برنزه شدن پوست خودداری کنید. این کار برای به حداقل رساندن تیرگی پوست (هیپرپیگمانتاسیون) است.
به مدت ۴ تا ۵ روز از شستشوی بیش از حد یا اعمال فشار روی پوست خودداری کنید. این کار برای این است که به پوست درمان شده اجازه بهبودی داده و از هرگونه عفونت جلوگیری شود.
تا ۷۲ ساعت پس از درمان از اصلاح ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
حداقل ۴۸ ساعت از ورزش خودداری کنید.
به مدت ۴۸ ساعت از حمام آب گرم و دوش آب گرم خودداری کنید.
به مدت ۴۸ ساعت از هر چیزی که حاوی کلر است (مثلاً شنا) اجتناب کنید.
در صورت ایجاد تاول یا پوسته پوسته شدن، از خاراندن ناحیه درمان خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث ایجاد اسکار شود.


مراقبت‌های بعد از لیزر موهای بیکینی
مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی رعایت این شرایط الزامی است:

ناحیه تحت درمان را به آرامی تمیز کنید.
ناحیه تحت درمان را می‌توان به آرامی با یک صابون ملایم شستشو داد. پوست باید در ۴۸ ساعت اول خشک شود و مالش داده نشود.
از مصرف لوسیون / مرطوب کننده / دئودورانت در ۲۴ ساعت اول دوری کنید.
ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید، اگر قرمزی یا تحریک بیشتر ادامه داشت، از آرایش و مرطوب کننده و دئودورانت (برای زیر بغل) خودداری کنید تا زمانی که سوزش برطرف شود.
موهای مرده ۵ تا ۳۰ روز پس از درمان شروع به ریزش می‌کنند.
از ۵ تا ۳۰ روز پس از درمان، ممکن است ریزش مو رخ دهد و این ممکن است به عنوان رشد موهای جدید ظاهر شود. این رشد موهای جدید نیست، بلکه موهای مرده راه خود را از فولیکول خارج می‌کنند.
مراقبت‌های بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد
بعد از اولین جلسه حتما به مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد توجه کنید. اپیلاسیون، کندن و سایر روش‌های حذف موهای زائد به استثنای اصلاح (بلافاصله پس از درمان انجام ندهید) می‌تواند درمان انجام شده را معکوس کند (یعنی فولیکول‌های موی تحت درمان دوباره رشد می‌کنند). چهار تا پنج روز پس از لیزر موهای زائد، می‌توانید روتین اصلاح فعلی خود را از سر بگیرید. این به پوست اجازه می‌دهد تا به خوبی پس از درمان بهبود یابد. به مدت ۲۴ ساعت یا تا زمانی که قرمزی پوست فروکش کند، هیچ محصول موضعی را روی ناحیه تحت درمان قرار ندهید.

جوانسازی پوست با آر اف فراکشنال

۸ بازديد ۰ نظر
آیا می‌دانید تاثیر دستگاه آر اف فراکشنال در جوانسازی پوست چیست ؟ آیا با آر اف فراکشنال می توان ضایعات پوستی را برطرف ساخت؟ آر اف جزء روش های غیرتهاجمی در عرصه ی جوانسازی پوست می باشد و تحولی عظیم را در این عرصه رقم زده است. با بالا رفتن سن و عوامل متعدد دیگر ،عوارض متعددی پوست صورت را تهدید می کنند ، مانند: چین و چروک ، جوش و جای جوش ، افتادگی پوست و … . همانطور که می دانید با ایجاد عارضه های بیان شده ، پوست صورت جذابیت و گیرایی خود را از دست می دهد و متقابلا اعتماد بنفس فرد نزول می یابد. در این حال فرد به دنبال راه حلی برای جبران عیوب ایجاد شده می باشد. در عصر حاضر و ابداع روش ها و دستگاه های مدرن پزشکی ، جوانسازی صورت تحول و پیشرفت یافته است.

آر اف فرکشنال چیست؟
آر اف فراکشنال نیز یک تکنیک کاربردی در عرصه ی جوانسازی پوست است که می تواند افراد را در رفع ضایعات پوستی خود کمک کند. این تکنیک برای شادابی پوست و بسیتن منافذ پوست تاثیر بسیاری داشته و به دلیل کاهش چربی در سطح پوست و پوست سر، میزان جوش ها کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید برای بازیابی جوانی پوست خود به این روش اعتماد کنید و حتی کوچکترین جای زخم و اسکار را رفع کنید.

انواع آر اف فرکشنال
همانطور که در متن مقاله متوجه شدید آر اف فرکشنال یکی از راه های جوانسازی پوست بوده که بسیار موثر است و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در واقع چندین سال است که متخصصان پوست و زیبایی از این دستگاه برای رفع پیری پوست و جوانسازی آن استفاده می‌کنند اما امروزه تقریبا آمار بالایی از خانم ها و آقایان با این روش آشنایی پیدا کرده و با بهره وری از آن به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنند. آر اف علاوه بر نوع معمولی دارای دو نوع میکرونیدل و کونتراج بوده که تاثیر بسیار بیشتری به همراه دارند و میزان عوارض جانبی آن ها بسیار پایین است.

آر اف فرکشنال میکرونیدل ( سوزنی )
در این روش از سوزن هایی با قطر 120 میکرون که قابلیت نفوذ تا 2 میلی متر از پوست را دارند، استفاده می‌کنند. بهترین متخصص پوست، مو و زیبایی با استفاده از میکرونیدل، امواج رادیوفرکانسی را به عمق پوست فرستاده و با این تکنیک کلاژن سازی پوست را تحریک می‌سازند و در نهایت، نتایج خوبی را مشاهده می‌کنند.

آر اف کونتراج
این نوع از این تکنیک در واقع بیشتر به درمان لایه های سطحی پوست می‌پردازد و با استفاده از فناوری تک یا دو قطبی، مشکلاتی از لایه های عمقی پوست را نیز درمان می‌کند. افراد می‌توانند بعد از انجام آر اف کونتراج تغییرات پوستی خود را بسیار سریع مشاهده کنند.

عملکرد لیزر آر اف فراکشنال
هنگام کار با آر اف فراکشنال پوست دچار هیچ عارضه ای اعم از التهاب ، درد و … نمی شود ، همچنین دوران نقاهت یا ریکاوری بعد از انجام این تکنیک بسیار کوتاه می باشد. در این روش امواج فرکوئنسی توسط سوزن های ظریف و باریک دستگاه فراکشنال وارد پوست فرد می شود و شروع به رفع ضایعات پوستی می کند. اما لازم به ذکر است که هنگام ورود سوزن به پوست بیمار و در طی درمان با آر اف فراکشنال فرد متحمل درد و ناراحتی نمی شود.

بعد از انجام آر اف فراکشنال ممکن است علائم زودگذری مانند التهاب و قرمزی پوست که امری طبیعی می باشد ، ایجاد شوند. همچنین خشکی جزئی پوست بعد از لیزر ، با کمک کرم های مرطوب کننده و تجویز شده توسط پزشک سریعا از بین می رود. آر اف فراکشنال نیز مانند سایر تکنیک های جوانساز پوست ، نیاز به چندین جلسه دارد تا بتواند تاثیرات چشمگیر خود را در پوست فرد بطور کامل ظاهر سازد.

موارد استفاده از آر اف فرکشنال
از کاربردهای متنوع آر اف فراکشنال می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

از بین بردن چین و چروک نواحی حساس بدن ( مانند: جوانسازی اطراف چشم )
لیفت صورت ( از بین رفتن افتادگی و شلی پوست )
کمک به بسته شدن منافذ باز پوست
درمان جای جوش فرورفته
اقدامات قبل از آر اف فراکشنال
به منظور انجام این روش حتما باید به پزشک پوست و مو مراجعه نمایید تا وضعیت پوستی شما بررسی شود و بهترین راه درمان برای عوارض موجود تعیین گردد. بهتر است موارد زیر را با پزشک خود در میان بگذارید:

اگر سابقه ی زخم و جراحتی داشته اید که مدت زمان زیادی طول کشیده تا بهبود یابد.
ابتلا به بیماری های عفونی اعم از هپاتیت و …
اگر داروهای خاصی به منظور رفع ضایعات پوستی خود مصرف می کنید پزشک خود را آگاه سازید. ( مانند مصرف روآکوتان یا ایزوترتینوئین برای درمان آکنه های شدید و حاد پوستی )
اگر سابقه ی جراحی زیبایی پوست مانند : بلفاروپلاستی ( جراحی زیبایی پلک ) ، تزریق بوتاکس و … داشته اید حتما با پزشک خود در میان گذارید.
هیچ کدام از موارد بالا مانع انجام آر اف فراکشنال برای فرد نیستند ، اما در نحوه ی کار و طریقه ی انجام این تکنیک توسط پزشک تاثیر گذارند.

موارد منع استفاده از آر اف فراکشنال
در دوران بارداری
اگر پوست دارای عفونت باشد
وجود تومور های بدخیم پوستی
مزایای آر اف فراکشنال
از این تکنیک نوین و جوانساز در موارد متعددی بهره گرفته می شود که موارد مهم آن عبارتند از:

برطرف کردن لکه های سنی
تیرگی اطراف چشم
چروک های کم عمق پوستی
کک و مک پوستی
افتادگی و شل بودن پوست
جای زخم
لکه های عنکبوتی پوست
از بین بردن ترک های حاصل از دوران بارداری
پاک کردن تتو و خالکوبی
از بین بردن موهای زائد
و…
درمان ترکیبی آر اف فرکشنال با سابسیژن
علاوه بر درمان آر اف فرکشنال، یکی دیگر از راه های درمان جوش روش سابسیژن است. در روش سابسیژن از سوزن های خاص برای از بین بردن فرورفتگی پوست و جای اسکار و سایر موارد این چنینی که سبب نازیبایی پوست صورت می‌شود، استفاده می‌کنند. برخی از متخصصین پوست توصیه دارند که بری اخذ نتیجه بهتر، افراد از روش آر اف فرکشنال سابسیژن به طور همزمان بهره ببرند تا بافت های فیبروزی بهتر تحریک شده و سلول های پوست به طور یکدست بازیابی شوند.

میزان هزینه آر اف فراکشنال
هزینه انجام آر اف فراکشنال در هر فرد بسته به پارامتر هایی نظیر وسعت منطقه ی لیزر شده ، تعداد جلسات مورد نیاز، شدت ضایعات پوستی فرد و تکنیک پزشک مربوطه متفاوت می باشد. باید این نکته را بدانید که سری روی دستگاه برای هر فرد به طور اختصاصی استفاده می‌شود که خود شامل هزینه‌ای می‌باشد. تعداد جلسات درمانی برای هر فرد متفاوت بوده و یکسان نیست.

دستگاه هایفو چیست و بهترین دستگاه هایفوتراپی کدام است؟

۱۱ بازديد ۰ نظر
هایفوتراپی یکی از درمان‌های نوین در حیطه زیبایی است که برای لیفت و جوان سازی صورت و بدن به کار برده می‌شود. هایفو صورت یک روش غیرتهاجمی موثر بر چین و چروک‌ها و افتادگی صورت است که امروزه به صورت گسترده در کلینیک‌های زیبایی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش درمانی، با استفاده از دستگاه‌هایی با نام دستگاه هایفو انجام می‌شود که تنوع و قدرت متنوعی دارند. در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا کلیاتی درباره درمان هایفوتراپی بدانیم و در ادامه با این دستگاه، انواع آن و مزایای استفاده از آن آشنا خواهیم شد. در پایان نیز درباره بهترین دستگاه هایفوتراپی بحث خواهیم کرد.

هایفوتراپی چگونه درمانی است؟
هایفو چیست؟ هایفو HIFU مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound یا «امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا» است. این درمان می‌تواند اعماق مختلف بافت بدن را برای سفت کردن پوست و لیفتینگ آن هدف قرار دهد. درمان هایفوتراپی، برای صورت به عنوان یک لیفت صورت غیر تهاجمی عمل می‌کند. این درمان جدید، پوست را سفت می‌کند، چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورت را محو می‌کند، منافذ را کوچک می‌کند و روی خطوط اخم و یا خط خنده نیز اثرات مثبت زیادی داد. هایفوتراپی باعث بهبود رنگ کلی پوست، منافذ، روشنایی و خاصیت ارتجاعی پوست نیز می‌شود.

دستگاه هایفو چیست و چگونه کار می‌کند؟
دستگاه هایفوتراپی، دستگاهی است که برای تولید امواج هایفو یا اولتراسوند به کار می‌رود. این دستگاه‌ها انواع گوناگونی دارند و برای درمان‌های گوناگونی نیز به کار می‌روند. این دستگاه، کاملا غیر تهاجمی عمل می‌کند و با هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست، باعث افزایش تولید کلاژن جدید و بازسازی کلاژن موجود در آن می‌شود. لیفت صورت با این دستگاه‌ها نیز یک روش غیرتهاجمی قدرتمند است که از جدیدترین فناوری اولتراسوند برای سفت کردن گونه‌های افتاده استفاده می‌کند.

دستگاه‌ هایفوتراپی با استفاده از اولتراسوند با فرکانس 10 هرتز، کلاژن‌سازی پوست را تحریک می کند و باعث بازسازی فیبرهای کلاژنی پوست می‌شود. لیفت صورت به این روش بر روی تمام لایه های پوست از اپیدرم گرفته تا لایه SMAS تمرکز می‌کند.

اولتراسوند مورد استفاده در این روش، ابتدا در عمق 3 تا 4.5 میلی‌متری پوست منتشر می‌شود که باعث آسیب حرارتی به لایه‌های پوست صورت، SMAS و درم می‌شود. به این ترتیب پوست برای بازسازی آسیب‌ها، کلاژن بیشتری تولید می‌کند. اثرات سفت کنندگی و لیفتینگ پوست در طی چند ماه پس از استفاده از این درمان، قابل مشاهده است. علاوه بر سفت شدن ساختار پوست، این روش باعث کاهش چربی نیز می‌شود و به ویژه اصلاح فرم صورت و نیز برای رفع چین و چروک پوست عالی است .

مزایای درمان با استفاده از دستگاه هایفو چیست؟
هنگامی که از این دستگاه برای درمان‌های زیبایی بر روی پوست شما استفاده می‌شود، امواج اولتراسوند با فرکانس بالا بر روی بافت زیرین پوست متمرکز می‌شود. بنابراین هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست وارد نمی شود.
هایفو یک درمان تهاجمی نیست. هیچ برش، اثر سوزن یا جای زخم پس از اتمام درمان روی صورت‌تان، وجود ندارد.
این درمان کاملا سرپایی است. شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان، به زندگی روزمره خود بازگردید.
با این روش، بلافاصله پس از درمان، نتایج مثبتی را بر روی پوست‌تان مشاهده خواهید کرد اما برای حداکثر نتایج، معمولا باید تا ۳ ماه طول صبر کنید.
درمان هایفو ارزان‌تر از هر روش لیفتینگ دیگر برای صورت، مانند جراحی است. به علاوه جراحی لیفت صورت، همیشه خطر خونریزی، عفونت، لخته شدن خون، درد، جای زخم و خطرات مرتبط با بیهوشی، وجود دارد.
به دلیل آن که هایفو به روش تحریک و ارتقای روند بهبود طبیعی پوست عمل می‌کند، نتایج بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.
درمان هایفوتراپی، برای انواع پوست مناسب است.
این روش درمانی بسیار سریع و بدون درد است.
درمان صورت هایفو فواید زیادی دارد. صورت شما را شکل می‌دهد و پوست شما را برای مبارزه با اثرات پیری تقویت می‌کند. به علاوه این روش، بافت پوست را نیز بازسازی می‌کند. لکه‌های پوستی، منافذ بزرگ، آکنه و مشکلات دیگر نیز با هایفوتراپی بهبود قابل توجهی پیدا می‌کنند.
عوارض هایفوتراپی چیست؟
دستگاه هایفو، به جای پرکردن زیر سطح پوست برای ظاهری حجیم‌تر یا خلاص شدن از شر پوست اضافی با جراحی، به بازسازی پوست کمک می‌کند. از آن جایی که این روشی برای ارتقای روند طبیعی پوست است، نتایج به توانایی پوست برای بازسازی بستگی دارد. از این رو نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از این درمان دچار تورم و قرمزی خفیف شوند که معمولا به سرعت از بین می‌رود. ناحیه درمان نیز ممکن است به مدت یک هفته کمی حساس باشد.
روش هایفوتراپی برای افتادگی خفیف تا متوسط ​​پوست مناسب است. اگر پوست خیلی افتاده‌ای دارید، بهتر است سایر درمان‌های پوستی در این زمینه را در نظر بگیرید.
اثرات درمان صورت هایفو معمولاً حدود ۱۲ ماه ادامه دارد. پس از این مدت ممکن است برای حفظ نتایج، به جلسات درمانی مکرر نیاز داشته باشید.
انواع دستگاه هایفوتراپی موجود در ایران
وقی در اینترنت درباره کارایی و کاربرد این دستگاه‌ها جستجو می‌کنید با انواع بسیار متنوعی از دستگاه‌های مخصوص هایفو مواجه می‌شوید که ادعا می‌شوند برای اعمال زیبایی گوناگون و حتی لاغری کارایی دارند. اما بهتر است اطلاعات کلی درباره انواع باکیفیت موجود در ایران داشته باشید:


۱. دستگاه هایفو اولتراپی
این دستگاه را به جرات می‌توان بهترین دستگاه هایفوتراپی جهان دانست. این دستگاه ساخت آمریکا است و در ایران به صورت بسیار محدود وجود دارد. البته کپی چینی این دستگاه در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارایی دستگاه اورجینال را ندارد. به دلیل گران بودن این دستگاه و نیز مواد مورد استفاده در پروسه درمان و نیز به دلیل تحریم، احتمال بسیار کمی وجود دارد که دستگاه ادعا شده از این نوع باشد.

۲. دستگاه هایفو دابلو و لیفت صورت
این دستگاه‌ها یکی از مرغوب‌ترین و کاراترین دستگاه‌های هایفو موجود در ایران هستند که برای اعمال زیبایی و به عنوان دستگاه هایفوتراپی صورت، کاربرد و کارایی بسیار خوبی دارند. این دستگاه به صورت اورجینال، ساخت شرکت هیرونیک در کشور کره جنوبی است. این دستگاه چهار کارتریج مختلف داشته و به این وسیله به خوبی می‌تواند سطوح گوناگون پوست را تحت تاثیر قرار دهد. به علاوه به علت داشتن سرعت شات بالاتر، سرعت درمان را نیز بالاتر برده است. البته نوع چینی این دستگاه نیز در ایران به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد که مشخصا از دستگاه کره‌ای کارایی کمتری دارد.

۳. هایفو اولترافورمر برای لیفت صورت و دستگاه هایفو لاغری
این دستگاه باکیفیت ساخت شرکت کلاسیس کره جنوبی است. این دستگاه نیز جزو بهترین دستگاه هایفوتراپی موجود در ایران به شمار می‌رود. از این دستگاه هم برای زیبایی صورت و هم برای لاغری موضعی، به صورت گسترده استفاده می‌شود. بهترین کارکرد این دستگاه زمانی بروز می‌کند که بیمار هم برای لاغری و هم برای زیبایی پوست از آن بهره ببرد. با استفاده از بازه‌های گوناگون، از این دستگاه می‌توان هم برای لاغری صورت و هم برای لاغری بدن از آن بهره جست. طراحی ظریف کارتریج این دستگاه باعث شده تا اپراتور و یا پزشک، به خوبی بتواند از آن برای تمامی نقاط بدن حتی نواحی حساس استفاده کند.این دستگاه را شاید بتوان باکیفیت‌ترین و بهترین دستگاه هایفو ایران برای لاغری دانست. البته میزان لاغری با استفاده از این دستگاه به اندازه روش‌های تهاجمی دیگر نیست اما کارایی خوبی دارد.

۴. دستگاه هایفو اولترا
این دستگاه‌ها نیز یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های هایفو در ایران محسوب می‌شوند که فروش و استفاده بالایی دارند. این دستگاه ساخت کشور چین بوده و با روش مهندسی معکوس ساخته شده است. در مورد کیفیت و کارایی این دستگاه‌ها، گمانه‌زنی‌های فراوانی وجود دارد. برخی می‌گویند که کارایی این دستگاه‌ها نیز تفاوت معنی‌داری با مدل‌های کره‌ای ندارد و برخی دیگر اعتقاد دارند که استفاده از دیگر دستگاه‌های اورجینال، برای هایفو صورت، بهتر عمل می‌کنند. درباره ساختار دستگاه هایفو به طور کلی باید گفت تکنولوژی ساخت آن‌ها و تولید امواج، چندان پیچیده نیست و دستگاه اولترا نیز کارایی خود را تا حد زیادی ثابت کرده است. به دلیل قیمت پایین‌تر این مدل دستگاه‌های هایفو، هزینه هر جلسه درمان برای بیمار کمتر از دستگاه‌های دیگر است و مشتریان زیادی در ایران دارد.

۵. دستگاه هایفوتراپی هایفونیک
این مدل از دستگاه تولید ایران بوده و ساخت شرکت «لیزر نیک» است. با استقبال از این روش درمانی زیبایی در ایران، در سال‌هایی اخیر شرکت‌های تجهیزات پزشکی ایرانی نیز به تولید این دستگاه‌ها با استفاده از مهندسی معکوس نموده‌اند. این دستگاه یک کپی از دستگاه کره‌ای هایفو اولترافورمر محسوب می‌شود و کارایی قابل قبولی دارد.

این مدل از دستگاه ایرانی، از سه کارتیج یک و نیم، سه میلی‌متری و چهار و نیم میلیمتری برای رفع افتادگی صورت بهره می‌برد. این دستگاه همچنین از فناوری Centerless برای کاهش درد و جلوگیری از سوختگی پوست، بهره می‌برد.

۶.دستگاه هایفو دلتا
این دستگاه نیز یکی دیگر از دستگاه‌های ساخت کشور چین است که به صورت اختصاصی برای استفاده در ایران طراحی و ساخته شده است. کارایی این دستگاه نیز در رده دستگاه چینی اولترا قرار می‌گیرد. این دستگاه، سه نوع کارتریج برای صورت و دو نوع کارتریج برای بدن دارد. این دستگاه همچنین به دلیل داشتن هندپیس واژینال، به دستگاه دو بعدی نیز معروف شده است. قیمت دستگاه هایفوتراپی دلتا نیز پایین‌تر از بیشتر مدل‌ها است و این دستگاه یکی از دستگاه‌های مقرون به صرفه در ایران نیز محسوب می‌شود.

۷.دستگاه هایفو خانگی
این دستگاه‌ها با توجه به اندازه کوچک‌تر و نیز قیمت مناسب‌تر به دستگاه‌های هایفو خانگی معروف شده‌اند. مدل‌های گوناگون این گونه از دستگاه، تولید هیچ کدام از برندهای تجهیزات پزشکی معروف و مطرح در سطح جهانی نیستند و کارایی آن‌ها چندان مشخص نیست.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyantebmaneli

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

09129170213 خانم توکل

09129170215 خانم فلاح

09126488767 خانم شیانی